Regulamin usługi "Pewny Wniosek"

Definicje:

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

Administrator lub WiP Wiedza i Praktyka sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie ul. Łotewska 9a, 03-918 Warszawa, NIP: 526-19-92-256, REGON 012725225, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000098264; kapitał zakładowy 200 000 zł, nr rejestrowy BDO: 000008579, dane kontaktowe: e- mail: cok@wip.pl; nr tel.: 0 22 518 29 29 (w Dni Robocze w godz. 8:00-16:00).
Dni Robocze dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Kancelaria współpracująca z Administratorem wyspecjalizowana kancelaria doradztwa podatkowego, będąca odrębnym podmiotem prawnym, której Administrator powierza przygotowanie Wniosku na podstawie informacji przekazanych przez Użytkownika w zakresie zarówno merytorycznym jak i formalnym.
Poradnia WIP usługa świadczona drogą elektroniczną w ramach Portalu FK znajdującego się pod adresem https://www.portalfk.pl, dostępna dla Użytkowników posiadających aktywny abonament, polegająca na możliwości zadania pytania i uzyskania merytorycznej odpowiedzi od eksperta (m.in. doradcy podatkowego, radcy prawnego lub biegłego rewidenta). Odpowiedzi udzielane w ramach Poradni WIP mają charakter informacyjny.
Regulamin niniejszy regulamin Serwisu Internetowego „Pewny Wniosek”.
RODO Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Serwis dedykowana platforma internetowa pod adresem https://ep.portalfk.pl/pewny-wniosek, przeznaczona do składania zamówień na Usługę. Dostęp do Serwisu jest możliwy zarówno bezpośrednio, jak i poprzez przekierowanie z innych funkcjonalności Portalu FK, w szczególności z Poradni WIP.
Umowa umowa o świadczenie Usługi „Pewny Wniosek” zawierana pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem.
Usługa "Pewny Wniosek" lub Usługa usługa świadczona drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika, której przedmiot i zakres szczegółowo określa Regulamin.
Użytkownik osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w tym osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamawia Usługę.
Wniosek sporządzany przez Kancelarię, na zlecenie Administratora, w ramach Usługi świadczonej na rzecz Użytkownika, projekt jednego z następujących dokumentów: a) wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, b) wniosku o wydanie wiążącej informacji stawkowej (WIS), c) wniosku o wydanie wiążącej informacji akcyzowej (WIA).
    • Rozdział I
    • Postanowienia ogólne
  1. Regulamin określa zasady i warunki świadczenia Usługi za pośrednictwem Serwisu. Dokument został sporządzony na podstawie art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej jako „UŚUDE”).
  2. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie każdemu potencjalnemu Użytkownikowi przed zawarciem Umowy w sposób, który umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik. Akceptacja postanowień Regulaminu jest warunkiem koniecznym do zawarcia Umowy.
  3. Wszelkie treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Usługa polega na pośrednictwie w przygotowaniu projektu Wniosku na podstawie dostarczonych przez niego informacji i nie stanowi usługi doradztwa podatkowego ani prawnego świadczonej bezpośrednio przez Administratora.
    • Rozdział II
    • Korzystanie z Serwisu
  4. Korzystanie z Serwisu oznacza każdą czynność, która prowadzi do zapoznania się przez Użytkownika z jego treścią lub do złożenia zamówienia na Usługę.
  5. Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie oraz w obowiązujących przepisach prawa.
  6. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu i Usługi, system teleinformatyczny Użytkownika musi spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:
    1. posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet.
    2. zainstalowana aktualna wersja jednej z powszechnie używanych przeglądarek internetowych (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari), która akceptuje pliki cookies.
    3. aktywne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej (e-mail).
  7. Użytkownik korzystając z Serwisu nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w jego treść, strukturę, formę, grafikę ani mechanizm działania.
  8. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie Usług w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Administratora.
  9. Administrator informuje, że ze względu na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem pozyskania i modyfikacji danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione. Użytkownicy powinni stosować właściwe środki techniczne (np. programy antywirusowe) w celu zminimalizowania tego zagrożenia.
    • Rozdział III
    • Umowa
  10. Do zawarcia Umowy dochodzi poprzez wykonanie przez Użytkownika następujących kroków w Serwisie:
    1. zapoznanie się z opisem Usługi i jej ceną.
    2. wypełnienie formularza zamówienia poprzez podanie niezbędnych danych identyfikacyjnych i adresowych.
    3. złożenie oświadczenia o akceptacji niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności oraz o prawdziwości podanych danych poprzez zaznaczenie odpowiedniego, wymaganego pola wyboru (checkbox).
    4. złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Złóż zamówienie”.
    5. dokonanie płatności za Usługę za pośrednictwem jednej z dostępnych metod płatności.
  11. Umowę uważa się za zawartą w momencie otrzymania przez Użytkownika na wskazany w formularzu adres e-mail automatycznego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji..
  12. Po zawarciu Umowy Użytkownik zobowiązany jest przesłać opis sprawy (zgodnie z instrukcją otrzymaną w mailu potwierdzającym zamówienie) w terminie 7 Dni Roboczych od zawarcia Umowy. Przesłany opis podlega wstępnej analizie merytorycznej przez Kancelarię.
  13. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treść, kompletność i prawdziwość informacji przekazywanych Administratorowi w celu realizacji Usługi. Podanie nieprawdziwych lub niepełnych danych może skutkować przygotowaniem Wniosku w sposób nieodzwierciedlający rzeczywistego stanu faktycznego, za co Administrator i Kancelaria nie ponoszą odpowiedzialności.
  14. Administrator, na podstawie oceny Kancelarii, zastrzega sobie prawo do jednostronnego odstąpienia od Umowy w terminie do 7 Dni Roboczych od otrzymania opisu sprawy, w szczególności, gdy przedstawiona sprawach:
    1. charakteryzuje się stopniem skomplikowania prawnopodatkowego znacząco przekraczającym standardowy zakres i cenę Usługi.
    2. dotyczy zagadnień leżących poza zakresem specjalizacji współpracującej Kancelarii.
    3. opiera się na informacjach niejasnych, sprzecznych lub niekompletnych, a Użytkownik nie uzupełnia ich w wyznaczonym terminie.
    4. może dotyczyć działań mających na celu obejście przepisów prawa.
  15. Administratorowi przysługuje również prawo odstąpienia od Umowy w przypadku nieprzedstawienia przez Użytkownika opisu sprawy w terminie wskazanym w pkt 12 niezwłocznie po jego upływie.
  16. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy opisanego w pkt 14 Administrator niezwłocznie poinformuje o tym Użytkownika. W przypadku, gdy Użytkownik dokonał już płatności, Administrator zwróci całość wpłaconej kwoty w terminie do 7 Dni Roboczych.
  17. Decyzja ta jest podyktowana dbałością o jakość świadczenia i nie stanowi dyskryminacji.
  18. Zgodnie z art. 38 pkt 1 oraz pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Użytkownikowi. Wynika to z faktu, że Usługa jest w pełni wykonywana za wyraźną zgodą Użytkownika, a jej przedmiotem jest świadczenie o zindywidualizowanym charakterze, przygotowane według specyfikacji Użytkownika.
  19. W celu skutecznego wyłączenia prawa do odstąpienia, przed złożeniem zamówienia Użytkownik musi zaznaczyć dedykowane pole wyboru (checkbox), poprzez które oświadcza, że wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy i przyjmuje do wiadomości, że po jej pełnym wykonaniu utraci to prawo.
    • Rozdział IV
    • Rodzaj, Zakres i Realizacja Usług
  20. Przedmiotem Umowy jest świadczenie przez Administratora na rzecz Użytkownika Usługi „Pewny Wniosek”, polegającej na pośrednictwie w zleceniu przygotowania Wniosku.
  21. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Usługa „Pewny Wniosek” jest świadczona w oparciu o ustalone ryczałtowe wynagrodzenie i obejmuje stany faktyczne o standardowym poziomie złożoności prawnopodatkowej. Usługa w ramach ceny ryczałtowej nie obejmuje w szczególności przygotowania Wniosków wymagających pogłębionej analizy obszernej dokumentacji, dotyczących skomplikowanych procesów restrukturyzacyjnych, optymalizacji podatkowych, analizy międzynarodowych struktur holdingowych ani schematów podatkowych (MDR).
  22. Rola Administratora jest ograniczona do czynności organizacyjno-technicznych, w tym przyjęcia zamówienia, pośredniczenia w komunikacji między Użytkownikiem a Kancelarią oraz przekazania gotowego Wniosku.
  23. Merytoryczne oraz formalne opracowanie Wniosku jest w całości realizowane przez zewnętrzną Kancelarię. Administrator nie świadczy usług doradztwa podatkowego ani prawnego.
  24. Usługa nie obejmuje w szczególności: gwarancji uzyskania pozytywnej interpretacji, reprezentowania Użytkownika przed organami, weryfikacji prawdziwości informacji podanych przez Użytkownika ani złożenia Wniosku do Dyrektora KIS.
  25. Proces realizacji Usługi przebiega następująco:
    1. po złożeniu zamówienia, Użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail z instrukcją i prośbą o przesłanie szczegółowego opisu sprawy na dedykowany adres e-mail: wniosek@wip.pl.
    2. Administrator niezwłocznie przekazuje otrzymany opis sprawy do Kancelarii w celu analizy i przygotowania projektu Wniosku.
    3. W przypadku, gdy Kancelaria zidentyfikuje potrzebę uzyskania dodatkowych informacji, Administrator pośredniczy w komunikacji z Użytkownikiem w celu ich uzupełnienia.
    4. Po uzyskaniu kompletu informacji Kancelaria przygotowuje projekt Wniosku.
    5. Administrator przesyła gotowy Wniosek na adres e-mail Użytkownika podany w formularzu zamówienia.
  26. Użytkownik jest zobowiązany do aktywnej współpracy na etapie wyjaśniania stanu faktycznego. Opóźnienia w udzielaniu odpowiedzi przez Użytkownika mogą wydłużyć termin realizacji Usługi.
  27. Użytkownik, po otrzymaniu gotowego Wniosku jest zobowiązany do samodzielnego złożenia go do uprawnionego podmiotu, to jest do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Ani Administrator, ani Kancelaria nie świadczą usług pośrednictwa w tym zakresie, nie składają wniosku w imieniu Użytkownika i nie ponoszą odpowiedzialności za jego terminowe i prawidłowe złożenie.
    • Rozdział V
    • Płatności
  28. Usługa jest świadczona odpłatnie. Cena podana w Serwisie w chwili składania zamówienia jest wiążąca dla stron.
  29. Użytkownik może dokonać płatności za Usługę za pośrednictwem jednej z następujących metod:
    1. płatność online za pośrednictwem operatora płatności PayU.
    2. przelew tradycyjny na podstawie faktury VAT wygenerowanej po złożeniu zamówienia.
  30. Termin płatności za Usługę wynosi 14 dni od dnia zawarcia Umowy i wystawienia faktury VAT przez Administratora. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie, Administrator jest uprawniony do wezwania Użytkownika do zapłaty. Dalszy brak płatności może skutkować wstrzymaniem realizacji Usługi do czasu uregulowania należności lub odstąpieniem od Umowy przez Administratora, co nie uchybia prawu Administratora do dochodzenia należnego wynagrodzenia i odsetek za opóźnienie.
  31. Administrator domyślnie wystawia i przesyła Użytkownikowi fakturę w formie elektronicznej na adres e-mail podany w formularzu zamówienia, na co Użytkownik wyraża zgodę w procesie składania zamówienia.
    • Rozdział VI
    • Odpowiedzialność
  32. Administrator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w art. 471 KC.
  33. Z uwagi na charakter Usługi, odpowiedzialność Administratora jest umownie ograniczona do jego roli w procesie i obejmuje wyłącznie prawidłowe działanie Serwisu, bezpieczne przekazywanie informacji oraz terminowe dostarczenie Wniosku otrzymanego od Kancelarii, zgodnie z art. 473 KC.
  34. Wyłączną odpowiedzialność merytoryczną za treść Wniosku ponosi Kancelaria jako profesjonalny podmiot świadczący usługi doradztwa podatkowego.
  35. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za decyzje organów podatkowych, szkody wynikłe z podania przez Użytkownika nieprawdziwych informacji, zaniechanie złożenia Wniosku przez Użytkownika ani za działanie siły wyższej.
    • Rozdział VII
    • Reklamacje
  36. W przypadku niewykonania lub nienależytego działania Serwisu lub sposobu realizacji Usługi przez Administratora lub nierealizowania ich zgodnie z Regulaminem, Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do Usługodawcy.
  37. Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu oraz problemy z korzystaniem z Usługi należy zgłaszać z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Użytkownika wnoszącego reklamację.
  38. Reklamacja takie można w szczególności zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail: cok@wip.pl.
  39. Każda reklamacja złożona przez Użytkownika powinna zawierać następujące elementy:
    1. imię i nazwisko Użytkownika lub firma (nazwa) Użytkownika
    2. adres e-mail,
    3. wskazanie przedmiotu reklamacji;
    4. wskazanie okoliczności uzasadniających reklamację;
    5. określenie zakresu żądania składającego reklamację.
  40. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Administrator zwraca się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie.
  41. Administrator rozpatruje reklamację w terminie 14 Dni od daty jej otrzymania w prawidłowy sposób, określony w pkt 38 i spełniającej wymogi wskazane w pkt 39. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
  42. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Użytkownika, Administrator wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej, wskazany przez Użytkownika lub w formie pisemnej na wskazany przez Użytkownika adres do korespondencji. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia może też być udzielona przez Administratora lub przedstawiciela Administratora bezpośrednio Użytkownikowi drogą telefoniczną.
  43. W terminie 14 dni od dnia udzielenia przez Administratora odpowiedzi na złożoną reklamację, Użytkownik wskazuje czy akceptuje przedstawioną propozycję rozpatrzenia tej reklamacji. Niedotrzymanie tego terminu przez Użytkownika uprawnia Administratora do uznania drogi postępowania reklamacyjnego za wyczerpaną i przyjęcia udzielonej odpowiedzi na reklamację za ostateczną.
  44. W przypadku braku akceptacji Użytkownika odnośnie do propozycji rozpatrzenia reklamacji, o której mowa w pkt 42 i podania przez Użytkownika przyczyn odmowy tej akceptacji, w terminie tam określonym - Administrator ponownie rozpatruje reklamację w terminie 7 dni. Odpowiedź Administratora na reklamację po upływie tego terminu jest ostateczna.
  45. Użytkownik może zgłosić Administratorowi swoje uwagi w związku z korzystaniem z Usług. Uwagi powinny być zgłoszone drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w pkt 38. Administrator, w miarę możliwości, lecz nie później niż w terminie 21 Dni Roboczych od dnia zgłoszenia ww. uwag, udziela odpowiedzi na uzasadnione zastrzeżenia Użytkownika, na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu ww. uwag.
    • Rozdział VIII
    • Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
  46. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Wiedza i Praktyka sp. z o. o. .
  47. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników, w tym cele i podstawy prawne przetwarzania, informacje o odbiorcach danych, okresie przechowywania, prawach przysługujących Użytkownikom oraz polityka dotycząca plików cookies, zostały opisane w dokumencie Polityka Prywatności
  48. Z uwagi na specyfikę Usługi „Pewny Wniosek”, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w celu prawidłowego wykonania Umowy, Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych Użytkownika, w tym w szczególności danych zawartych w opisie sprawy, wyspecjalizowanej, zewnętrznej Kancelarii.
  49. Powierzenie, o którym mowa w pkt 48, odbywa się na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnej z wymogami art. 28 RODO, która zobowiązuje Kancelarię do stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa i przetwarzania danych wyłącznie w celu przygotowania Wniosku. Kancelaria działa w tym procesie jako podmiot przetwarzający (procesor) na zlecenie Administratora.
    • Rozdział IX
    • Postanowienia końcowe
  50. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, takich jak zmiana przepisów prawa lub zmiana zakresu Usług.
  51. O zmianach Użytkownicy, którzy zawarli Umowę, zostaną poinformowani drogą elektroniczną na co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie.
  52. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  53. Ewentualne spory wynikające z Umowy strony będą starały się rozwiązywać polubownie.
  54. W przypadku braku porozumienia, sądem właściwym będzie sąd właściwy miejscowo według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  55. Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.11.2025r.