Regulamin serwisu internetowego Portal Oświatowy w trybie wielostanowiskowym Wiedza i Praktyka sp. z o.o.

Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego Portal Oświatowy w trybie wielostanowiskowym spółki Wiedza i Praktyka sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.

Regulamin znajduje zastosowanie wobec podmiotów będących przedsiębiorcami w rozumieniu przepisu art. 431 Kodeksu Cywilnego, tj. osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

W zakresie, w jakim postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, ma on także zastosowanie w całości do Konsumentów w rozumieniu przepisu art. 221 Kodeksu Cywilnego, tj. osób fizycznych dokonujących z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Definicje:

Administrator Wiedza i Praktyka sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie ul. Łotewska 9a, 03-918 Warszawa, NIP: 526-19-92-256, REGON 012725225, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000098264; kapitał zakładowy 200 000 zł, nr rejestrowy BDO: 000008579, e-mail: cok@wip.pl; nr tel.: 0 22 518 29 29 (w Dni Robocze w godz. 9:00-17:00).
Abonament opłata ustalona w Cenniku ponoszona przez Klienta w zamian za możliwość korzystania z Usług świadczonych odpłatnie, na 1, 3, 6 lub 12 miesięcy, która jest autoodnawialna, co oznacza, że odnowi się ona automatycznie. Automatycznie zostanie również wystawiona nowa faktura na kolejny okres abonamentowy. Z dostępu auto odnawialnego można zrezygnować zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
Cennik informacja o opłatach należnych Administratorowi za świadczone na rzecz Klienta odpłatne Usługi, udostępniana Klientowi w trakcie zawierania Umowy. Cennik będzie uzależniony od zadeklarowanej przez Klienta liczby Użytkowników.
Dni Robocze dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dostęp wielostanowiskowy model korzystania z Usług w ramach Umowy, w którym Klient może wykupić dodatkowe Subkonta przypisane do wskazanych przez niego Użytkowników.
e-letter biuletyn elektroniczny stanowiący rodzaj usługi bezpłatnej świadczonej na rzecz Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej, informujący o aktualnościach z zakresu tematyki, której dotyczą Usługi. Umowa na korzystanie z tej usługi zawierana jest równolegle z Umową i korzystanie z niej nie wymaga dodatkowej rejestracji. Warunki świadczenia tej usługi zawarte są w regulaminie bezpłatnych e-letterów Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Hasło ciąg znaków ustalonych i przekazanych Klientowi/ Użytkownikowi przez Administratora po dokonaniu Rejestracji, niezbędny do korzystania z Usług świadczonych odpłatnie.
Klient osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawiera Umowę.
Kodeks cywilny ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.).
Login indywidualna nazwa nadana i przekazana Klientowi/ Użytkownikowi przez Administratora po dokonaniu Rejestracji przez Klienta, niezbędna do korzystania z Usług świadczonych odpłatnie.
Materiały wszelkie zbiory informacji, elementy, algorytmy, schematy, utwory, oznaczenia, nazwy, znaki, symbole, wizerunki, nagrania, niezależnie od ich charakteru, formatu i sposobu zapisu lub przedstawienia, umieszczone i udostępnione przez Administratora na Stronie Internetowej Serwisu.
Okres Rozliczeniowy Okres, za który naliczany jest Abonament (wystawiana faktura VAT przez Administratora) Okres Rozliczeniowy dla danej Umowy o świadczenie Usług płatnych wskazany jest w ofercie Administratora przyjętej przy jej zawieraniu przez Klienta.
Regulamin niniejszy regulamin.
Rejestracja czynność faktyczna dokonywana przez Klienta w sposób określony w Regulaminie, niezbędna do uzyskania przez Użytkownika dostępu do Usług świadczonych odpłatnie.
Serwis Internetowy serwis szkoleniowy o nazwie „Portal Oświatowy”, udostępniany przez Administratora za pomocą sieci Internet, za pośrednictwem którego Administrator świadczy Usługi, w zakresie którego Klient zawarł Umowę na korzystanie z niego.
Strona Internetowa Serwisu strona internetowa, na której prowadzony jest dany Serwis, dostępna pod adresem: https://www.portaloswiatowy.pl.
Subkonto dodatkowe konto użytkownika przypisane do Klienta w ramach wykupionego Abonamentu, posiadające tożsame uprawnienia jak konto główne Administratora, z limitem dostępu określonym w Regulaminie.
Umowa umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, zawarta pomiędzy Klientem a Administratorem na czas przewidziany zgodnie z Regulaminem.
Usługi aplikacje, narzędzia oraz inne funkcjonalności i Materiały udostępniane drogą elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Serwisu, na zasadach określonych w Regulaminie.
Użytkownik osoba fizyczna, która korzysta z Usług zamówionych przez Klienta, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Zablokowanie dostępu do Usług stan, w którym Klient ani Użytkownik nie mogą, z przyczyn określonych w Regulaminie, korzystać z Usług.
    • Rozdział I
    • Postanowienia ogólne
  1. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej i Materiałów, należą do Administratora, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Serwis jest udostępniany przez Administratora za pośrednictwem sieci Internet i Strony Internetowej Serwisu jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego.
  3. Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu przez Użytkownika lub osoby trzecie do przesyłania niezamówionej informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204, z późn. zm.).
  4. Wszelkie zawarte w ramach Serwisu treści mają charakter wyłącznie informacyjny. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, iż ewentualne, zamieszczone w ramach Materiałów informacje, w tym przykładowo rady, porady i wskazówki nie zastąpią porad i wskazówek udzielonych przez eksperta lub inną kompetentną osobę, po szczegółowej analizie konkretnego przypadku i jego wszystkich okoliczności. Działania lub zaniechania podejmowane w oparciu o te treści mogą spowodować także powstanie szkód w zakresie w jakim treści mogą nie uwzględniać specyficznych indywidualnych okoliczności danego przypadku, w związku z czym ich podejmowanie nie jest rekomendowane bez konsultacji z uprawnionym specjalistą, który takie okoliczności uwzględni.
    • Rozdział II
    • Korzystanie z Serwisu
  5. Korzystanie z Serwisu oznacza każdą czynność, która prowadzi do zapoznania się lub skorzystania przez Użytkownika z Materiałów.
  6. Korzystanie z Serwisu odbywać może się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie oraz w obowiązujących przepisach prawa.
  7. Administrator dołoży starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla Użytkowników z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Administrator nie gwarantuje i nie odpowiada za to, że każdy wariant konfiguracyjny sprzętu elektronicznego posiadany przez Użytkownika, umożliwi korzystanie z Serwisu. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu, z zastrzeżeniem zdania poprzedniego to oprogramowanie w celu korzystania z plików pdf, doc, docx, xls, xlsx, ppt, przeglądarka internetowa zgodna ze standardem Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 11.0, przy czym za problemy wynikające ze stosowania przeglądarek niespełniających tego wymogu Administrator nie ponosi odpowiedzialności. Wymagane jest także posiadanie aktywnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
  8. Użytkownik korzystając z Serwisu nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w Materiały, w szczególności nie jest uprawniony do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę Materiałów, ani w mechanizm działania Serwisu.
  9. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Użytkownika Usług w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Administratora. Zabronione są wszelkie czynności, które wprost nie są dozwolone przez Regulamin, a w szczególności które destabilizowałyby pracę Serwisu, utrudniałyby dostęp do Serwisu lub Materiałów lub korzystanie z nich. Zabronione jest również podejmowanie innych działań na szkodę Administratora, Użytkowników lub zagrażających ich prawom lub interesom.
  10. Zabronione jest uprawianie, bez wiedzy i wyraźnej zgody Administratora, działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej przy pomocy Serwisu, Materiałów lub w związku z nimi.
  11. Administrator potwierdza, iż niezależnie od podjętych przez niego działań mających na celu zabezpieczenie Serwisu, ze względu na publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, Użytkownicy powinni liczyć się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowana danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione. Dlatego Użytkownicy powinni również w celu podwyższenia bezpieczeństwa swojego sprzętu oraz danych stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia poprzez stosowanie programów antywirusowych i chroniących tożsamość korzystających z sieci Internet. Administrator zaleca unikanie korzystania z Serwisu przy użyciu nieznanych komputerów osobistych oraz zaleca unikanie zapisywania Hasła w przeglądarce internetowej.
  12. Wszelkie nadzwyczajne oznaki funkcjonowania Serwisu, w szczególności inny wygląd Serwisu, niespotykane dotychczas komunikaty, obrazy etc. bez uprzedniej informacji wystosowanej przez Administratora do Użytkowników dotyczącej możliwości wystąpienia takich zdarzeń, mogą oznaczać próbę bezprawnego przejęcia Loginu i Hasła lub innego bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Administrator zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania z Serwisu. Korzystanie z Usług nie może zastępować obowiązków nałożonych na Użytkownika bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, gdy przewidują one określoną formę i sposób działania Użytkownika. Usługi polegają wyłącznie na zapewnieniu stosownych funkcjonalności oraz narzędzi wspomagających Użytkowników w celu skorzystania z Usług.
    • Rozdział III
    • Umowa
  13. Zawarcie Umowy o świadczenie Usług:
    1. nieodpłatnych następuje każdorazowo z chwilą skorzystania z Serwisu przez Użytkownika,
    2. odpłatnych następuje w wyniku skutecznie dokonanej przez Użytkownika Rejestracji, w tym akceptacji Regulaminu.
  14. Umowa o świadczenie Usług bezpłatnych zostaje zawarta na czas nieokreślony, chyba że oferta stanowi inaczej.
  15. Umowa o świadczenie Usług płatnych zawierana jest na czas określony zgodny z ofertą przyjętą przez Klienta. Okres obowiązywania Umowy ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny taki sam okres, o ile Klient nie wyrazi na piśmie sprzeciwu, najpóźniej w miesiącu poprzedzającym termin obowiązywania Umowy, przy czym w zakresie Klientów o statusie Konsumenta uprawnieni są do złożenia sprzeciwu w dowolnej formie, najpóźniej do ostatniego dnia obowiązywania Umowy. Ponadto Konsumenci są uprawnieni do odstąpienia od tej Umowy ze skutkiem od dnia takiego przedłużenia, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia otrzymania faktury za taki przedłużony okres.
  16. Zgodnie z ustawą z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.), Klientom będącym Konsumentami przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w terminie 14 dni od daty Rejestracji. Do odstąpienia od Umowy konieczne jest złożenie Administratorowi stosownego oświadczenia. W tym celu można skorzystać z wzoru oświadczenia, które znajduje się tutaj ( kliknij aby pobrać ) i wysłać stosowne oświadczenie na adres: cok@wip.pl.
  17. Administrator niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, dokonuje zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności.
  18. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  19. Prawo do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w pkt 16 zdanie pierwsze, nie przysługuje w odniesieniu do Umów:
    1. o świadczenie Usług, jeżeli Administrator wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo do odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości;
    2. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    3. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Administrator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Administrator przekazał Konsumentowi utrwalone na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia umowy, zawierające informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, chyba że Administrator dostarczył konsumentowi te informacje na trwałym nośniku przed zawarciem umowy; oraz informację o udzielonej przez Konsumenta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy oraz uzyskał od Konsumenta oświadczenie zawierające wyraźne żądanie wykonania usługi oraz stwierdzenie, że Konsument przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Administratora.
    • Rozdział IV
    • Rejestracja
  20. W celu uzyskania dostępu do Usług świadczonych odpłatnie, konieczne jest dokonanie Rejestracji oraz opłacenie Abonamentu. W przypadku zamówień telefonicznych na Usługi, rejestracja Użytkownika dokonywana jest przez Administratora, w związku z czym pkt 20, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Regulaminu stosuje się do takich przypadków odpowiednio, a pkt 21 Regulaminu nie ma zastosowania
  21. W celu dokonania Rejestracji należy wypełnić wszystkie oznaczone gwiazdką jako obowiązkowe pola formularza rejestracyjnego, będącego zarazem formularzem zamówienia na Usługi świadczone odpłatnie. Jest on udostępniony przez Administratora na Stronie Internetowej Serwisu, w podstronie „Zamów”. Prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny należy przesłać drogą elektroniczną do Administratora poprzez aktywację odpowiedniego pola znajdującego się w formularzu rejestracyjnym.
  22. Poprawnie wypełniony i zaakceptowany przez Klienta formularz rejestracyjny jest przesyłany do Administratora i zapisywany w bazie danych Serwisu.
  23. Z wyłączeniem Konsumentów, przesłanie przez Klienta wypełnionego w sposób prawidłowy formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z:
    1. zapoznaniem się przez Klienta z opisem i zakresem Usług świadczonych odpłatnie oraz warunkami ich świadczenia przez Administratora;
    2. zapoznaniem się przez Klienta z postanowieniami Regulaminu oraz ich akceptacją i zobowiązaniem się do ich przestrzegania;
    3. przyjęciem do wiadomości i akceptacją przez Klienta, że wypełnienie formularza rejestracyjnego jest dobrowolne, jednakże w wymaganym (oznaczonym gwiazdką) zakresie, niezbędne do otrzymania Loginu i Hasła i związanego z tym dostępu do Usług świadczonych odpłatnie;
    4. złożeniem przez Klienta oświadczenia, że dane zawarte w formularzu rejestracyjnym są zgodne z prawdą;
    5. upoważnieniem Administratora do przetwarzania danych osobowych Klienta będącego osobą fizyczną, zawartych w formularzu rejestracyjnym, w celu świadczenia Usług na rzecz Klienta oraz dla celów statystycznych.
  24. Klient będący Przedsiębiorcą podaje w formularzu rejestracyjnym następujące dane, oznaczone w tym formularzu odpowiednio jako obowiązkowe, bądź opcjonalne:
    1. imię i nazwisko Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, firma (nazwa);
    2. dane o wpisie do właściwego rejestru bądź ewidencji;
    3. NIP;
    4. imię, nazwisko, adres e-mail osoby zamawiającej Usługi, uprawnionej do działania w tym zakresie w imieniu Klienta;
    5. adres (miasto, kod pocztowy, nazwa ulicy, nr domu, nr lokalu);
    6. numer telefonu kontaktowego.
  25. Klient będący Konsumentem podaje w formularzu rejestracyjnym następujące dane, oznaczone w tym formularzu odpowiednio jako obowiązkowe, bądź opcjonalne:
    1. imię i nazwisko;
    2. adres zamieszkania (miasto, kod pocztowy, nazwa ulicy, nr domu, nr mieszkania);
    3. adres e-mail;
    4. numer telefonu kontaktowego.
  26. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient będący osobą fizyczną, może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych. W takim przypadku, Administrator wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Administratorowi lub przewidywanych odbiorcach tych danych. Wyrażenie powyższej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych uwzględnia, iż:
    1. zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili cofnięta;
    2. Klientowi, którego dotyczą dane osobowe, przysługuje prawo dostępu do treści tych danych oraz ich poprawiania;
    3. udostępnienie Administratorowi przez Klienta będącego osobą fizyczną jego danych osobowych następuje poprzez odznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracyjnym
  27. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych przez Klienta będącego osobą fizyczną, oznacza w szczególności zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora, a jeżeli Klient tak zaznaczył, także na otrzymywanie informacji handlowych od reklamodawców współpracujących z Administratorem, na adres poczty elektronicznej Klienta podany w formularzu rejestracyjnym.
  28. Klient niebędący osobą fizyczną może w trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora lub reklamodawców współpracujących z Administratorem na adres poczty elektronicznej tego Użytkownika podany w formularzu rejestracyjnym. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych jest dobrowolna i może być w każdej chwili cofnięta. Przy czym zgoda taka nie jest wymagana, o ile podany przez ww. Klienta niebędącego osobą fizyczną adres poczty elektronicznej jest jego podstawowym firmowym adresem e-mail, udostępnionym w szczególności na jego stronie internetowej.
  29. Administrator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia weryfikacji danych podanych w formularzu rejestracyjnym przez Klienta w celu ustalenia, czy są zgodne z prawdą. Klient jest zobowiązany do umożliwienia Administratorowi przeprowadzenia weryfikacji, w szczególności poprzez udzielenie dodatkowych wyjaśnień na prośbę Administratora.
  30. Podanie przez Klienta danych niezgodnych z prawdą lub niepełnych uprawnia Administratora do odmowy potwierdzenia Rejestracji i przyjęcia zamówienia na Usługi świadczone odpłatnie lub, w przypadku stwierdzenia nieprawdziwości ww. danych po rozpoczęciu świadczenia Usług, uprawnia Administratora do rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia.
  31. Po zakończeniu procesu Rejestracji, w ciągu 48 godzin, Klient otrzymuje na adres e-mail podany przez niego w formularzu rejestracyjnym Login i Hasło do konta Klienta w Serwisie, w celu zabezpieczenia dostępu Klienta do Usług świadczonych odpłatnie.
  32. Klient uzyskuje dostęp do Usług świadczonych odpłatnie po wpisaniu otrzymanego od Administratora Loginu i Hasła w oknie logowania umieszczonym na Stronie Internetowej Serwisu.
  33. W zależności od ilości Użytkowników, zadeklarowanej przez Klienta podczas zawarcia Umowy na usługi płatne, Klient będzie uprawniony do podania ich adresów e-mail, w celu umożliwienia Administratorowi nadania im Loginu i Hasła, aby mogli korzystać z Usług świadczonych odpłatnie, na podstawie zawartej przez Klienta Umowy.
  34. Klient nie jest uprawniony do udostępniania swojego Loginu ani Hasła jakimkolwiek osobom trzecim. Udostępnienie Loginu lub Hasła przez Klienta jakiejkolwiek nieuprawnionej osobie trzeciej uważane będzie za rażące naruszenie postanowień Regulaminu.
  35. Administratorowi przysługuje prawo kontroli korzystania z Usług świadczonych przy użyciu przyznanego Klientowi Loginu i Hasła, poprzez zbieranie danych i prowadzenie rejestrów dokumentujących korzystanie z Serwisu przez Klienta.
  36. Klient jest zobowiązany do zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Loginu ani Hasła oraz do dołożenia wszelkich starań w celu spełnienia tego wymogu. W przypadku powzięcia przez Administratora uzasadnionego podejrzenia, że Klient udostępnił Login lub Hasło osobie trzeciej, Administrator może rozwiązać Umowę po wezwaniu Klienta do przedstawienia wyjaśnień i niewykonaniu tego wezwania przez Klienta w terminie 7 Dni Roboczych od dnia jego doręczenia.
  37. Administrator ma prawo tworzyć i wdrażać zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem Materiałów, jak również wdrażać rozwiązania techniczne umożliwiające identyfikację i weryfikację tożsamości Klienta. W przypadku zastosowania przez Administratora powyższych zabezpieczeń, Klienci zobowiązują się powstrzymać od jakichkolwiek działań zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.
  38. Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do Użytkownika.
    • Rozdział V
    • Dostęp wielostanowiskowy
  39. Klient może w ramach wybranego Abonamentu wykupić dostęp wielostanowiskowy, który obejmuje jedno główne konto Administratora oraz, w zależności od wybranego pakietu, 1, 2 lub 3 dodatkowe Subkonta.
  40. Każde z Subkont posiada taki sam poziom dostępu do Usług, w tym do poradni, jak konto główne Administratora. Limit pytań do poradni przysługujących w ramach subkonta wynosi odpowiednio 0, 1 lub 2 miesięcznie, zgodnie z warunkami wybranego Abonamentu.
  41. Licencja na korzystanie z Usług przypisana jest do konkretnego Użytkownika. Każde konto (główne lub Subkonto) może być wykorzystywane wyłącznie przez jedną osobę fizyczną wskazaną przez Klienta podczas Rejestracji. Nie jest dopuszczalne współdzielenie dostępu do konta pomiędzy kilkoma osobami.
  42. Klient zobowiązany jest do zapewnienia, aby każdy Użytkownik korzystał z konta zgodnie z Regulaminem. Naruszenie warunków licencji przez któregokolwiek z Użytkowników obciąża Klienta, który ponosi odpowiedzialność wobec Administratora za działania lub zaniechania wszystkich Użytkowników przypisanych do danej Umowy.
  43. Administrator może, w przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że konto wykorzystywane jest niezgodnie z Regulaminem (w szczególności współdzielone z innymi osobami), wezwać Klienta do złożenia wyjaśnień. W razie ich nieudzielenia w terminie 7 Dni Roboczych lub potwierdzenia naruszenia, Administrator może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
    • Rozdział VI
    • Abonament
  44. Korzystanie z Usług świadczonych odpłatnie wymaga opłacenia Abonamentu przez Klienta zgodnie z aktualnym Cennikiem.
  45. Abonament nie obejmuje kosztów uzyskania przez Klienta/ Użytkownika dostępu do Internetu, które są skalkulowane przez dostawcę Internetu i nie są zależne od Administratora. Jednostkowa kwota Abonamentu, wraz z podatkiem VAT, wraz z łączną kwotą obejmującą cały okres objęty Abonamentem, są określone na Stronie Internetowej Serwisu w zakładce „Abonament" i stanowi całość zobowiązań finansowych Klienta.
  46. Administrator zastrzega sobie możliwość prowadzenia akcji promocyjnych, w szczególności możliwość stosowania cen promocyjnych w ramach Abonamentu, w wybranych przez siebie okresach.
  47. Abonament płatny jest przez Klienta z góry lub na podstawie faktury VAT wystawianej Klientowi przez Administratora w terminie 14 dni od dnia jej wystawienia. Klient upoważnia Administratora do wystawienia faktury VAT bez podpisu ze strony Klienta.
  48. Administrator udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy:
    1. płatność przelewem;
    2. płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem platformy PayU- możliwe aktualne sposoby płatności określone są na Stronie Internetowej Serwisu.
  49. Faktury VAT będą przesyłane przez Administratora w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia, chyba że Klient zrezygnował z tej opcji i przy składaniu zamówienia wybrał od razu opcję faktury papierowej. Klient może również wybrać przesyłanie faktur VAT listem zwykłym w formie papierowej na wskazany przez niego adres do korespondencji po przesłaniu takiego zgłoszenia na adres e-mail: cok@wip.pl.
  50. W przypadku, gdy Klient opóźnia się z zapłatą Abonamentu, w całości lub w części, Administrator zastrzega sobie prawo dochodzenia odsetek ustawowych za czas opóźnienia w zapłacie. Administrator może naliczyć odsetki od kwoty pozostałej do zapłaty, poczynając od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności Abonamentu.
  51. W przypadku, gdy Klient opóźnia się z zapłatą kwoty należnego Abonamentu wynikającej z faktur VAT w całości lub w części, Administrator zastrzega sobie prawo do Zablokowania dostępu do Usług zgodnie z Rozdziałem XVI, a następnie rozwiązania Umowy o świadczenie Usług płatnych ze skutkiem natychmiastowym, jeśli Klient, mimo wezwania do zapłaty wystosowanego przez Administratora, zalega z płatnością Abonamentu.
  52. Każdego roku Abonament może być waloryzowany o wskaźnik inflacyjny, na podstawie Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Powyższe oznacza, że autoodnowienie Abonamentu w każdym kolejnym roku będzie uwzględniało kwotę ostatniej waloryzacji. Niniejszego postanowienia nie stosuje się, jeżeli ww. wskaźnik za dany rok wyniesie mniej niż 100.
  53. O każdej zmianie Cennika, Administrator powiadomi Użytkowników najpóźniej na miesiąc przed wprowadzeniem zmian Cennika przez zamieszczenie tej informacji na głównej Stronie Internetowej Serwisu i utrzymanie tam tej informacji przez co najmniej jeden Okres Rozliczeniowy. Zmiana taka wiązać będzie Użytkownika po upłynięciu okresu za jaki została opłacona Umowa i dopiero po jej przedłużeniu, jeżeli Użytkownik nie zrezygnuje z jej przedłużenia zgodnie z Regulaminem.
  54. Administrator poucza, że zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 2013 r o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1790), w przypadku opóźnień w płatnościach przysługuje mu opłata rekompensująca co najmniej w wysokości 40 euro. Administrator dochodził będzie tej kwoty wraz z należną płatnością oraz odsetkami, jeżeli opóźnienie będzie przekraczało 90 dni.
    • Rozdział VII
    • Usługi
  55. Administrator za pośrednictwem Serwisu świadczy Usługi drogą elektroniczną, na zasadach określonych w Regulaminie.
  56. Administrator za pośrednictwem Serwisu świadczy Usługi 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu z gwarantowanym czasem ich świadczenia na poziomie 95%. Administrator zastrzega sobie prawo do 5 godzinnych przerw serwisowych raz w tygodniu.
  57. Usługi polegają w szczególności na udostępnianiu Użytkownikom, drogą elektroniczną, za pośrednictwem Serwisu całości lub części Materiałów.
  58. Usługi świadczone odpłatnie obejmują dostęp do całości Materiałów.
  59. Usługi świadczone bezpłatnie obejmują dostęp do Materiałów oznaczonych przez Administratora jako bezpłatne.
    • Rozdział VIII
    • Zasady świadczenia Usługi „Zadaj pytanie” oraz wszelkich innych form konsultacji zgodnie z aktualną ofertą i na jej zasadach
  60. W celu skorzystania z Usługi „Zadaj pytanie” lub innych form konsultacji zgodnie z aktualną ofertą i na jej zasadach, jeżeli oferta, którą wykupił Użytkownik zawiera taką usługę, Użytkownik zobowiązany jest do wybrania tematu pytania, przedstawienia możliwie jak najbardziej szczegółowego opisu stanu faktycznego oraz sformułowania pytania, na które chce uzyskać odpowiedź eksperta współpracującego z Administratorem. Odpowiedzi na pytania zadane przez Użytkowników mają charakter jedynie informacji prawnej, a nie opinii prawnej, tj. odpowiedzi te opierają się na brzmieniu przepisów prawa bez dokonywania ich wykładni oraz pogłębionej analizy ich interpretacji wynikającej z orzecznictwa oraz innych wypowiedzi organów publicznych.
  61. W zależności od wybranej oferty, Administrator dopuszcza stosowanie innych form komunikacji merytorycznej pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem. Na stronie Serwisu jest dostępna informacja o możliwych, innych formach komunikacji, aby przed przyjęciem oferty, Użytkownik był świadomy, jakie formy komunikacji obejmuje dana oferta. Administrator przewiduje następujące formy kierowania pytań do eksperta, odrębne od Usługi „Zadaj pytanie”:
    1. poradnia,
    2. czat,
    3. e-czat na YouTube,
    4. e-czat na Facebook,
    5. dyżur telefoniczny,
      - do powyższych form komunikacji stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozdziału.
  62. Administrator zastrzega sobie prawo do nieudzielenia odpowiedzi na pytanie:
    1. które jest sformułowane w sposób zbyt ogólny i nieprecyzyjny, w sposób uniemożliwiający udzielenie odpowiedzi, wymaga przygotowania opinii prawnej lub:
      i. zapoznania się z treścią dokumentów, w szczególności umów, odpisów z rejestrów, ksiąg wieczystych, pism i orzeczeń sądowych (postanowień, wyroków, itp.), decyzji administracyjnych itp. lub ich interpretacji;
      ii. przedstawienia rekomendacji co do podejmowanych działań lub zaniechań;
      iii. przedstawienia oceny skutków prawnych lub finansowych podejmowanych działań lub zaniechań.
    2. w przypadku, gdy Użytkownik zadał już w danym miesiącu określoną w ofercie liczbę;
    3. które wykracza poza zakres tematyczny Serwisu.
  63. Z zastrzeżeniem pkt 62, 64 i 65, każdy Użytkownik, który wykupił Abonament i który zada pytanie ekspertowi współpracującemu z Serwisem, otrzymuje gwarancję uzyskania odpowiedzi na zadane pytanie. W zależności od stopnia trudności, przewidywany termin udzielenia Użytkownikowi indywidualnej odpowiedzi (z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem podstawy prawnej) wynosi do 14 Dni Roboczych od dnia zgłoszenia pytania. Każda odpowiedź udzielana przez eksperta przechodzi dodatkowo jedno- lub dwustopniowy etap weryfikacji dokonywany przez specjalistów w dziedzinie, której dotyczy pytanie. Wybrane odpowiedzi na pytania Użytkowników są, oprócz wysyłki do Użytkownika, publikowane w Materiałach, jednakże bez ujawniania jakichkolwiek danych pozwalających na identyfikację podmiotów, których pytanie dotyczy. Odpowiedzi na pytania udzielane są w Dni Robocze
  64. Administrator zastrzega sobie możliwość odstąpienia od gwarancji, o której mowa w pkt 63 i wyznaczenia dłuższego terminu udzielenia odpowiedzi na skierowane przez Użytkownika pytanie, w przypadku, gdy pytanie wymaga wnikliwej analizy stanu faktycznego oraz konsultacji kilku prawników, przy czym w przypadku Konsumenta zobowiązany jest on o tym go poinformować przed upływem 14 Dni Roboczych od dnia zgłoszenia zapytania, wskazując nowy ostateczny termin jej udzielania nie dłuższy niż 30 Dni Roboczych. W przypadku braku udzielenia takiej informacji we wskazanym terminie lub nieudzielenia odpowiedzi w dodatkowym terminie, Konsument uprawniony jest do odstąpienia od Umowy o świadczenie Usług płatnych w terminie 14 Dni Roboczych ze skutkiem od dnia, w którym zgłosił on swoje zapytanie, na które nie uzyskał odpowiedzi, z przyczyn innych niż wskazane w pkt 62, 64 lub 65.
  65. Administrator zastrzega sobie prawo nieudzielania odpowiedzi na pytania o treści obraźliwej lub których treść może naruszyć dobra osobiste osób trzecich. Pytanie zadane przez Użytkownika nie może zawierać danych osobowych Użytkownika ani innych osób i podmiotów lub sygnatur spraw.
  66. Administrator zastrzega, iż odpowiedzi będą udzielanie tylko i wyłącznie na pytania Użytkowników, którzy opłacili Abonament oraz zadali pytanie skierowane do ekspertów współpracujących z Administratorem, za pośrednictwem formularza zamieszczonego na podstronie „Zadaj pytanie” Strony Internetowej Serwisu. Pytania przesłane w inny sposób nie będą akceptowane przez Administratora i przyjmowane do udzielenia odpowiedzi.
  67. Administrator zastrzega sobie prawo do:
    1. odesłania pytania wraz z prośbą o doprecyzowanie istotnych okoliczności faktycznych, których brak uniemożliwia udzielenie odpowiedzi na zadane przez Użytkownika pytanie;
    2. wskazania treści znajdujących się w Materiałach, w których według Administratora, znajduje się odpowiedź na zadane przez Użytkownika pytanie i w ten sposób udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie;
    3. odmowy udzielenia odpowiedzi w przypadku, gdy pytanie nie spełnia warunków, w sytuacji, o której mowa w pkt 62 powyżej.
  68. Wszelką korespondencję związaną z pytaniami kierowanymi przez Użytkowników w ramach Usługi „Zadaj pytanie” Administrator kieruje do Użytkownika drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym
    • Rozdział IX
    • Odpowiedzialność
  69. Administrator jest uprawniony do przerw lub zakłóceń w świadczeniu Usług i udostępnianiu Serwisu, jeśli ich powodem jest:
    1. modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Administratora;
    2. siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od Administratora).
  70. O przerwach technicznych i czasie ich trwania Administrator będzie w miarę możliwości informował poprzez dostępne mu środki, w szczególności poprzez umieszczanie komunikatów na Stronie Internetowej Serwisu.
  71. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonywanie Usług, jeżeli jest to spowodowane przez osoby trzecie niezależne od Administratora (w szczególności operatorów telekomunikacyjnych, dostawców łączy telekomunikacyjnych i energii elektrycznej, podmiotów zajmujących się świadczeniem usług pocztowych, przewozowych, kurierskich, itp.). Administrator ponosi jednak odpowiedzialność, jak za własne działanie lub zaniechanie, za działania lub zaniechania osób, z których pomocą Usługi wykonuje, jak również osób, którym wykonanie Usług powierza.
  72. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność lub utrudnienia w korzystaniu z Serwisu, wynikające z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, w szczególności w przypadku podania przez Użytkownika błędnych danych, czy za utratę przez Użytkownika lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) Loginu lub Hasła. Administrator zapewnia możliwość odzyskania Hasła przez Użytkownika. Administrator odpowiada jednak, jeśli utrata przez Użytkownika lub wejście w posiadanie jego Loginu lub Hasła przez osoby trzecie nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Administratora lub z przyczyn, za które Administrator ponosi odpowiedzialność.
  73. Administrator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkowników, powstałymi na skutek korzystania przez nich z Serwisu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
  74. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść i poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika do Serwisu, w tym Materiałów, jak również za treść i poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika do generowanych, z wykorzystaniem Serwisu, Formularzy.
  75. Administrator ponosi odpowiedzialność względem Użytkownika niebędącego Konsumentem w granicach rzeczywistej straty poniesionej (damnum emergens) przez Użytkownika, przy czym do kwoty nie wyższej niż 2000 zł.
  76. W przypadku, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie którejkolwiek z Umów stanowi zarazem czyn niedozwolony, odpowiedzialność Administratora wobec Użytkownika niebędącego Konsumentem ogranicza się wyłącznie do odpowiedzialności kontraktowej, określonej w Regulaminie.
  77. Wyłącznym źródłem zobowiązań Administratora jest niniejszy Regulamin, oferta Administratora przyjęta przez Użytkownika, ogólny regulamin świadczenia usług oraz sprzedaży towarów przez Administratora oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. W zakresie w jakim postanowienia oferty Administratora przyjętej przez Użytkownika byłyby sprzeczne z niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają postanowienia tej oferty.
  78. Administrator zastrzega sobie prawo do umieszczania w Serwisie treści reklamowych dotyczących własnych towarów i Usług, jak i towarów i usług osób trzecich, w formach stosowanych w Internecie.
  79. Na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta, Administrator ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej:
    1. dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
    2. dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową treść cyfrowa lub usługa cyfrowa miały być dostarczane
    3. spowodowanych niepoinformowaniem Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz nie dostarczeniem ich konsumentowi przez określony czas, tj.
      i. gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami - przez czas zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy,
      ii. gdy treść cyfrowa lub usługa cyfrowa dostarczane są w sposób ciągły - przez czas ich dostarczania.
  80. Konsument ma obowiązek współpracy z Administratorem, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
  81. Na Usługi Administrator nie udziela gwarancji oraz nie przewiduje dla nich dodatkowych usług posprzedażnych.
  82. Postanowienia niniejszego Rozdziału dotyczące Użytkownika stosuje się odpowiednio do Klienta.
    • Rozdział X
    • Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
  83. W przypadku gdy Użytkownik lub inna osoba uzna, iż Materiały naruszają ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem, może powiadomić Administratora o potencjalnym naruszeniu.
  84. Administrator powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje działania mające na celu weryfikację i usunięcie z Serwisu Materiałów, o których mowa w pkt 83, będących przyczyną naruszenia.
    • Rozdział XI
    • Moderowanie opinii
  85. Administrator informuje, że dokonuje weryfikacji opinii zamieszczanych na Stronach Internetowych Serwisu.
  86. Administrator zwraca się o udzielenie opinii do losowo wybranych Klientów, a uzyskane opinie zamieszcza samodzielnie.
  87. W tym celu, Administrator wysyła e-maila do Klientów z prośbą o przekazanie opinii. E-mail jest wysyłany na adres, który Klient podaje podczas Rejestracji, co potwierdza, że wszelkie opinie znajdujące się w Serwisie pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy korzystali z Usług.
  88. Administrator zastrzega, że nie wszystkie otrzymane opinie podlegają zamieszczeniu.
  89. Administrator zastrzega sobie uprawnienie do przesłania e-booków Klientom, którzy przekażą Administratorowi opinię.
  90. Otrzymanie e-booków jest niezależne od treści opinii, a jedynym celem przesłania e-booka jest zachęcenie Klientów do pozostawienia opinii.
  91. Jeżeli w ocenie Użytkownika, opublikowana przez Administratora opinia nie pochodzi od niego, Użytkownik jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji, na warunkach przewidzianych w Rozdziale XII Regulaminu.
    • Rozdział XII
    • Reklamacje
  92. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Administratora lub nierealizowania ich zgodnie z Regulaminem, Klient ma prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do Administratora.
  93. Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu oraz problemy z korzystaniem z Usług należy zgłaszać z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Klienta wnoszącego reklamację. Reklamacja takie można w szczególności zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail: cok@wip.pl.
  94. Każda reklamacja złożona przez Klienta powinna zawierać następujące elementy:
    1. firmę (nazwę) Klienta;
    2. adres e-mail;
    3. wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja;/li>
    4. wskazanie okoliczności uzasadniających reklamację;
    5. określenie zakresu żądania przez Klienta składającego reklamację.
  95. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Administrator zwraca się do Klienta składającego reklamację o ich uzupełnienie.
  96. Administrator rozpatruje reklamację w terminie 14 Dni Roboczych od daty jej otrzymania w prawidłowy sposób, określony w pkt 93 i spełniającej wymogi wskazane w pkt 94. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
  97. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Klienta, Administrator wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej, wskazany przez Klienta lub w formie pisemnej na wskazany przez Klienta adres do korespondencji. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia może też być udzielona przez Administratora lub przedstawiciela Administratora bezpośrednio Klientowi drogą telefoniczną.
  98. W terminie 14 dni od dnia udzielenia przez Administratora odpowiedzi na złożoną reklamację, Klient wskazuje czy akceptuje przedstawioną propozycję rozpatrzenia tej reklamacji. Niedotrzymanie tego terminu przez Klienta uprawnia Administratora do uznania drogi postępowania reklamacyjnego za wyczerpaną i przyjęcia udzielonej odpowiedzi na reklamację za ostateczną.
  99. W przypadku braku akceptacji Klienta odnośnie propozycji rozpatrzenia reklamacji, o której mowa w pkt 98 i podania przez Klienta przyczyn odmowy tej akceptacji, w terminie tam określonym, Administrator ponownie rozpatruje reklamację w terminie 7 dni. Odpowiedź Administratora na reklamację po upływie tego terminu jest ostateczna.
  100. Klient może zgłosić Administratorowi swoje uwagi w związku z korzystaniem z Usług. Uwagi powinny być zgłoszone drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w pkt 93. Administrator, w miarę możliwości, lecz nie później niż w terminie 21 Dni Roboczych od dnia zgłoszenia ww. uwag, udziela odpowiedzi na uzasadnione zastrzeżenia Klienta, na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu ww. uwag.
    • Rozdział XIII
    • Prawa własności intelektualnej
  101. Administrator poucza niniejszym Klienta, że Materiały mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Administratorowi lub innym podmiotom uprawnionym.
  102. Administrator poucza niniejszym Klienta, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Klienta bez zgody Administratora lub innego podmiotu uprawnionego, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. Niedozwolone jest w szczególności odsprzedawanie Materiałów ani tworzenie na ich podstawie produktów, treści cyfrowych lub usług sprzedawanych dalej.
  103. Klient nie jest uprawniony do publicznego udostępniania lub rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób Materiałów ani do zachęcania lub zezwalania jakimkolwiek osobom trzecim na ich publiczne udostępnianie lub rozpowszechnianie w inny sposób, w tym w szczególności przez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, zarówno odpłatnie, jak i nieodpłatnie. Powyższe czynności mogą stanowić naruszenie praw autorskich i skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
  104. Jeżeli Klient chce korzystać z treści objętych prawami autorskimi w sposób wykraczający poza granice dozwolonego użytku osobistego, powinien zwrócić się do Administratora na następujący adres e-mail: cok@wip.pl. Administrator może, ale nie jest zobowiązany udzielić Klientowi licencji na zasadach określonych indywidualnie.
  105. Postanowienia niniejszego Rozdziału dotyczące Klienta stosuje się odpowiednio do Użytkownika.
    • Rozdział XIV
    • Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
  106. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przedstawicieli Klienta oraz Użytkowników zamieszczone są pod adresem: http://www.wip.pl/polityka-prywatnosci.
    • Rozdział XV
    • Dodatkowe informacje
  107. Administrator zbiera dane dotyczące korzystania z Serwisu i Usług, w tym w trakcie trwania połączeń internetowych zbiera informacje dotyczące adresów IP Użytkowników na podstawie analizy „loginów dostępowych", jaki jest, w przypadku korzystania z Serwisu, podawany przez Klienta w procesie logowania do Konta adres poczty elektronicznej. Zebrane w ten sposób informacje wykorzystywane są wyłącznie w celach technicznych związanych z administrowaniem serwerów Serwisu Administratora, a także w celach statystycznych. Administrator informuje, że zgodnie z przepisem art. 18 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną jest obowiązany do udzielania informacji o ww. danych organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
  108. Administrator umieszcza na stronach Serwisu odnośniki umożliwiające Użytkownikom bezpośrednie przejście na inne strony internetowe. Niniejsza Polityka prywatności nie obejmuje stron internetowych prowadzonych przez inne podmioty niezależne od Administratora.
  109. Gdy Klient uzyskuje dostęp do Usług za pośrednictwem przeglądarki, aplikacji, serwery Administratora automatycznie rejestrują pewne informacje. Dzienniki serwerów mogą zawierać takie informacje, jak żądanie sieciowe, rodzaj interakcji z Usługą, adres IP, typ przeglądarki, język przeglądarki, data i godzina przesłania żądania oraz co najmniej jeden plik cookie, który pozwala jednoznacznie zidentyfikować przeglądarkę lub konto Użytkownika.
  110. Administrator może przechowywać wiadomości e-mail i inną korespondencję skierowaną do Klienta, aby móc odpowiadać na pytania, reagować na zgłoszenia i udoskonalać Usługi. Adres e-mail Klienta może zostać użyty do nawiązania z nim kontaktu w sprawie Usług.
  111. Administrator w dostarczanej Konsumentowi treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, może wprowadzić zmiany, które nie doprowadzą do braku zachowania zgodności tej treści lub usługi z umową, a związane będą z szatą graficzną lub układem tych treści.
  112. Administrator nie może dokonać zmiany, o której mowa w pkt 111 w przypadku treści cyfrowych lub usług cyfrowych dostarczanych w sposób jednorazowy.
  113. Administrator ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie, o której mowa w pkt 111, a wprowadzenie tej zmiany nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Konsumenta.
    • Rozdział XVI
    • Rezygnacja z Usług, Zablokowanie dostępu do Usług oraz rozwiązanie Umowy
  114. Administrator jest uprawniony do Zablokowania dostępu do Usług w przypadku działania przez Klienta na szkodę Administratora lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także gdy Zablokowanie dostępu do Usług jest uzasadnione względami bezpieczeństwa, a w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Materiałów lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Usług z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę Zablokowania dostępu do Usług. Administrator może zawiadomić Klienta o zamiarze Zablokowania dostępu do Usług Serwisu z wyprzedzeniem 5 Dni Roboczych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta. W każdym przypadku Zablokowania dostępu do Usług leżących po stronie Klienta, w tym wskazanym w pkt 51, Administrator zachowuje prawo do wynagrodzenia za ten okres, przy czym nie dotyczy to Konsumentów.
  115. Klient może w każdej chwili wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług bezpłatnych zawartą na czas nieokreślony, z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.
  116. W związku z faktem, iż Umowa o świadczenie usług płatnych ulega automatycznemu przedłużeniu, Klient może w każdej chwili zrezygnować z takiego przedłużania na zasadach określonych w pkt 15.
  117. Niezależenie od innych postanowień Regulaminu, Administrator może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług bezpłatnych zawartą na czas nieokreślony, z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w przypadku, gdy postanowi zakończyć świadczenie usług objętych tą umową lub postanowi zakończyć świadczyć je bezpłatnie.
  118. Konsument może ponadto wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany, o której mowa w pkt 111 lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana, w przypadku łącznego spełnienia poniższych przesłanek:
    1. na podstawie Umowy Administrator dostarczył treść cyfrową lub usługę cyfrową w sposób inny niż jednorazowy,
    2. Administrator dokonał takiej zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności tej treści lub usługi z Umową, przy czym powodem zmiany jest zaistnienie uzasadnionych przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie.
    3. wprowadzenie zmiany istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich.
  119. Klient może złożyć oświadczenie woli o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie Usług bezpłatnych lub sprzeciw / odstąpienie od przedłużenia Umowy o świadczenie Usług płatnych, doręczając je do Administratora w dowolnej w formie, w tym w postaci korespondencji email na adres cok@wip.pl. lub pocztowej na adresy i numery wskazane w Serwisie w zakładce „Kontakt”. Procedura ta ma odpowiednie zastosowanie w przypadku wypowiedzenia Umowy przez Administratora, przy czym Administrator wykorzystuje w tym celu dane teleadresowe Klienta podane przez niego w trakcie procedury Rejestracji.
  120. Jeżeli Administrator, mimo wezwania Konsumenta, nie dostarczył niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która miała być dostarczona przez Administratora za pośrednictwem nośnika niematerialnego, Konsument może odstąpić od umowy.
  121. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która miała zostać dostarczona za pośrednictwem nośnika niematerialnego, jeżeli:
    1. z oświadczenia Administratora lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
    2. konsument i Administrator uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla konsumenta, a Administrator nie dostarczył ich w tym terminie.
  122. Rezygnacja z korzystania z Usług świadczonych odpłatnie nie jest równoznaczna z rezygnacją z korzystania z Usług bezpłatnych.
  123. Celem rezygnacji z otrzymywania informacji marketingowych Klient może poinformować Administratora w formie wiadomości e-mail, faksem, telefonicznie lub w formie korespondencji pocztowej na adresy i numery wskazane w Serwisie, w zakładce „Kontakt”.
  124. Postanowienia niniejszego Rozdziału dotyczące Klienta stosuje się odpowiednio do Użytkownika.
    • Rozdział XVII
    • Odpowiednie stosowanie przepisów o Konsumentach
  125. W zakresie w jakim postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, ma on także zastosowanie w całości do osób fizycznych zawierających umowy objęte Regulaminem bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają one dla nich charakteru zawodowego. Są oni w takim przypadku traktowani jak Konsumenci, przy czym nie dotyczą ich wyłączenia w stosowaniu postanowień Regulaminu wobec Konsumentów, o których mowa w pkt 54 oraz uprawnienia wskazane w pkt 136 Regulaminu.
    • Rozdział XVIII
    • Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
  126. Regulamin obowiązuje dla Umów zawartych od 11.10.2025 r.
  127. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili z www.wip.pl.
  128. Z ważnych przyczyn (takich jak np. zmiana przepisów prawa lub praktyki jego stosowania, lub zmiana funkcjonalności Serwisu) Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. W przypadku Usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zmiany Regulaminu mogą być spowodowane w szczególności: zmianą w sposobach dokonywania płatności.
  129. O treści zmiany Regulaminu Klient zostanie powiadomiony przez Administratora najpóźniej na miesiąc przed jej wprowadzeniem, poprzez umieszczenie przez Administratora na głównej Stronie Internetowej Serwisu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji na głównej Stronie Internetowej Serwisu przez co najmniej 14 dni, zaś w zakresie Konsumentów dodatkowo za pośrednictwem e-maila wysłanego do nich na ostatnio wskazany przez nich adres e-mail, z co najmniej 7 - dniowym wyprzedzeniem.
  130. Klientowi przysługuje prawo rozwiązania Umowy o świadczenie Usług płatnych najpóźniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian Regulaminu. Zmiana treści Regulaminu obowiązuje Klienta o statusie Konsumenta, jeśli nie wypowie on Umowy w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości o zmianie Regulaminu wraz z informacją, gdzie może zapoznać się z jego nową wersją, zaś w przypadku Klienta nieposiadającego statusu Konsumenta, jeżeli nie rozwiąże on Umowy o świadczenie Usług płatnych najpóźniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian Regulaminu. W przypadku dokonania takiego wypowiedzenia przez Konsumenta lub złożenia przez Klienta oświadczenia o rozwiązaniu Umowy, zawarta z nimi Umowa ulegnie rozwiązaniu z upływem okresu za jaki została ona opłacona, a w okresie tym przedmiotowe zmiany Regulaminu nie będą miały do nich zastosowania.
  131. Nie stanowi zmiany Regulaminu: zmiana zawartych w nim danych teleadresowych dotyczących Administratora ani zmiana danych Administratora wynikająca ze zmiany formy prawnej prowadzenia przez niego działalności
  132. Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa, należy tę część interpretować w taki sposób, by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała w najbardziej zbliżonym jak to możliwe zakresie intencje danego postanowienia. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne.
  133. Administrator ma również prawo podjąć decyzję o zaprzestaniu lub zawieszeniu świadczenia Usług z ważnych powodów. W takim przypadku poinformuje Klientów, zamieszczając na Stronie Internetowej Serwisu stosowną informację. Zaprzestanie lub zawieszenie świadczenia Usług może nastąpić po upływie co najmniej 30 dni od dnia zamieszczenia ww. informacji. W zakresie w jakim dotyczyłoby to Usług płatnych, za okres ten Administrator nie jest uprawniony do żądania wynagrodzenia, a wpłacone z góry ulega stosownemu zwrotowi w terminie 14 dni od zaprzestania lub zawieszenia świadczenia Usług płatnych, a Umowa na świadczenie Usług płatnych ulega rozwiązaniu, jeżeli nie zostaną one wznowione w terminie 30 dni.
  134. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem, mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i przepisy wykonawcze do tej ustawy, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także ustawy o prawach konsumenta.
  135. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  136. Klient o statusie Konsumenta może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń związanych z Umową. Chcąc skorzystać z takiej możliwości polubownego rozwiązywania sporów, może on skorzystać ze strony internetowej, dostępnej pod adresem: https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_pl.
  137. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy, których Stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają następnie rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Administratora, a w odniesieniu do Konsumentów, sąd powszechny właściwy zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi przepisami ustawy z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.